LLUM
Endesa ha habilitat 5 punts d’atenció específics per atendre i estudiar els casos de vulnerabilitat econòmica. Només es necessita el DNI i el contracte/factura de subministrament.
dilluns a dijous, estan ubicats a:
• Oficina Comercial de Barcelona (Gran Via, 608, Barcelona).
• Oficina Comercial de Sabadell (Sallarès i Pla, 6, Sabadell).
• Oficina Comercial de Tarragona (Mallorca, 7, Tarragona).
• Punt de Servei Terris Tura de Girona (Plaça Països Catalans,
1, Girona).
• Punt de Servei Instafersa de Lleida (Avinguda Alcalde
Recasens, 55-57, Lleida).
D’altra banda, l’ Ajuntament de Barcelona ha signat un conveni amb la companyia que garanteix que no es tallarà l’electricitat i/o el gas en els casos que siguin comunicats des dels Centres de Serveis Socials.
Sols ens consta que, a l’Àrea Metropolitana de Barcelona, AGBAR no pot tallar el subministrament durant tot el procés de valoració de la capacitat econòmica i, es clar, si finalment s’eximeix del pagament manca de recursos. La nova tarificació social s’amplia amb noves possibilitats de fraccionament, ajudes econòmiques municipals i del fons social de la pròpia companyia. Més informació aquí.
i sobre com fer el procés en cas d’incapacitat de pagament a sota de tot d’aquesta pàgina.

GAS
De moment les companyies comercialitzadores del gas no han fet cap pas per a resoldre els talls de subministrament a les famílies que per causes econòmiques, ni han obert protocols d’acords mínims, fet que cal denunciar.
Només el veïnat de Barcelona pot evitar-se els talls via Serveis Social després de l’acord entre Endesa i l’Ajuntament ja esmentat. L’única via oberta fins al moment és en el marc de l’insuficient decret llei 6/2013 de pobresa energètica de la Generalitat , inicialment previst pels mesos d’hivern, però estès a la resta de l’any, es poden evitar els talls de gas previ contacte amb serveis socials, fet que implica un ajornament del pagament. El contacte amb la companyia es pot fer a través del e-mail: Cconsumovulnerabilidad@gasnatural.com.
